Grabbarna i Japan 3/4 The Party Starts

 
Av: Gabriel Örun

Fredagkväll 19 Mars, vi har precis anlänt i Tokyo, lämnat av bagaget på hotellet, duschat av oss och är på väg ut. Trots den långa och fysiskt krävande flygresan är humöret på topp och jag ser fram emot resans första utekväll.

Det blir en succékväll med god mat, en massa dricka och världens bästa sällskap. Jag tänker för mig själv -Det kommer aldrig gå att toppa den här kvällen. Helt omedveten om att detta bara var början, en introduktion till vad som komma skall.
 
 
Det är söndagkväll 21 Mars, pulsen är hög, humöret ännu högre. Micke är partyleader och vi är 23 stycken som skall mötas upp inför kvällen. Planen är att låsas in som interner och serveras av "fångväktarna" all you can drink/eat. Stället heter lämpligt nog Lockup.



Av små gångar, stålgaller och mysig belysning födds allteftersom en orubblig känsla av att något är på gång, det är något som inte riktigt inte stämmer… Vi sätter oss ner, börjar med drickan och maten, samtalar smått och jag får diverse skrattanfall (skrattanfall vars uppkomst jag inte ska gå närmre inpå). Helt plötsligt blir det kolsvart och uv-ljusen sätts på, det pratas i högtalarna, skriks till lite granna och ett par monster (två killar i ett par coola monsterkostymer) springer in i cellen och börjar härja! Det skräms, det skriks, flickorna svimmar (ok, kanske inte) och jag bara älskar hela grejen! Jag tänker för mig själv –Fan vad coolt om ett monster börjar greppas med mig…Jag hinner precis dela med mig av tanke till Sebbe när en arm sträcker sig fram över mig och tar ett chockhold! Det enda jag hinner tänka är…-Wish granted! Det greppas lite, det dras lite och jag kan inte göra något annat än att gapa och skratta! Som tur är lyckas Danis/Niklas fånga hela upplevelsen på film.



Detta var bara början på kvällen som senare bar av mot Ageha och det blev en kväll att minnas. Micke frågar mig utanför -Tror du fortfarande att det blir svårt att toppa första kvällen..? I det ögonblicket förstodd jag vad jag gett mig in på vad gäller hela Tokyoresan and I couldn’t wait to see what’s next!

Detta är mitt bidrag till bloggen, jag hoppas ni gillar det!
Peace and love / Gabriel


Trackback
RSS 2.0