JLPT Imorgon!

Har spenderat 4 dagar hos Aki i hans minst sagt militära och språkfascistiska värld. Den stökiga lägenheten där jag bodde de 2 första veckorna i Japan. Belagd ute i Okegawa där det inte finns någonting alls att göra. Inga distraktioner, jag skulle nästan kunna satsa pengar på att medelåldern i den här hålan är 60 plus. Med andra ord en perfekt plats för att koncentrera sig och plöja igenom ett års studier.


Vocabulary: Check


Grammar: Check


Listening Comprehension: Check


Kanji: Check



Reading Comprehension: Check


Everything: Check

Kommer det hålla? Vem vet? Inte vet jag! Men jag har klarat alla gamla tentor jag skrivit. Dock har upplägget ändrats i år. Nya typer av problem har lagts till och angående svårighetsgraden har de kommit med uttalandet: "Mer eller mindre samma nivå som tidigare års level 2, med lite ökning i svårighetsgrad." Detta "lite" är dock en helt odefinierbar faktor för mig så det är lika bra att inte spekulera i det. Resultatet dröjer dessutom 2 månader drygt. Men jag återkommer med en kommentar efter att slaget är över!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0