Mario blev packad igår!


Lovade Fredrik för länge länge sedan att gå på cosplay! Har lyckats slingra mig in i det allra sista! Nu stod jag inför sista chansen någonsin. Jag hade inte heller någon aning om vem jag skulle cosplaya som, eller om jag ens skulle klä ut mig. Fast när jag såg Mario kepsen i Akihabara var det över.

Syntetmaterial, dåligt tryckt M, 2500yen (!) Svor för mig själv i kön, kände hur expediten garvade inombords åt mig när jag slängde upp pengarna. Men det var inget som stoppade mig. Vidare ett par blåa hängslen och en helt röd tröja. Hanskar och mustasch hoppades över!

En totalt olicensierad av Nintendo Mario drog utan förkrök, runt midnatt till Ootsuka och mötte upp Naruto. Kändes riktigt udda, samt smått pinsamt. Nästan snudd på jobbigt. Detta släppte dock snabbt. Första chocken: I stort sett alla är utklädda! En hel klubb. Chock 2: Vilket otroligt röj det var, vilken stämning.


Bemötandet var kungligt. Bara konstatera att alla älskar Mario. Tyvärr så fick jag skämmas gång på gång då jag inte kände igen någon i stort sett. Klubben uppdelad i två delar, en lounge/bar, samt ett dansgolv.




Det var mer röj på dansgolvet här än på Ageha! Efter ett tag tog jag min roll som Mario på fullt allvar och gick igenom alla möjliga Mario skämt och poser jag kunde komma på på plats. 

Det var ett konstant pendlande mellan loungen och dansgolvet då uttrycket jag dansar aldrig nykter nådde en ny dimension den här kvällen. I loungen: drinkar, mingel, fotograferande. Dangolvet: Röj. Jag tänker inte ge mig in på att förklara med ord hur man dansar till sådan här musik. Det var DJs som pumpade animelåtar, tvspelslåtar, live framträdanden. Jag låter den här filmen förklara. Känn hur stämningen succesivt stegras!

Fast jag varit på Ravefester, stora Festivaler, massiva klubbar, så måste jag säga att den här dansstilen är något unik.

Som absoluta sista låt kom Evangelion låten (som till och med jag kan nu efter ett år i Japan) men till min stora förvåning röjer ingen nu. Det är snarare någon sorts religiös/sektliknande stämning och alla bara står och lyssnar. Skumt det här alltså, men nu kan jag bocka av cosplay från min checklist!


Ps:
Slänger in Evangelion låten också eftersom face it, Evangelion är religion, samt världes största mindfuck:

Kommentarer
Postat av: Danis

En jävla dröm videon :D Var du nånsin på bar 16 shots? Gör det och fota lite åt mig, blir lite ledsen att vi aldrig hann dra dit.

2010-06-25 @ 10:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0